Shakleemate Sihat Semanis Apple Merah :)

Shakleemate Sihat Semanis Apple Merah :)

Kempen Jom Berhenti Merokok Bersama VIVIX SHAKLEE

Kempen Jom Berhenti Merokok Bersama VIVIX SHAKLEE
Click Gambar untuk Order :)
Ya Allah, aku berlindung kepadaMu dari rundungan sedih dan duka. Aku berlindung kepadaMu dari sifat lemah dan malas. Aku berlindung kepadaMu dari sifat pengecut dan kedekut. Aku berlindung kepadaMu dari beban hutang dan penindasan orang.

Friday 6 January 2012

senyum itu sedekah:)

ngee;D

ada satu hadis mengatakan bahawa senyum itu ibadah...dan setiap ibadah ada pahalanya kan:) see this...

"Tersenyum ketika bertemu saudaramu dalah ibadah"
- hadis riwayat Tirmizi, Ibnu Hibban dan Baihaqi

Rasulullah SAW bersabda;
"senyum kalian bagi saudaranya adalah sedekah, beramar makruf dan nahi mungkar yang kalian lakukan untuk saudaranya juga sedekah, dan kalian menunjukkan jalan bagi seseorang yang tersesat juga sedekah"
- (HR Tirmizi dan Abu Dzar)

Kita tidak perlukan wang ringgit untuk bersedekah Allah itu maha penyayang hanya dengan senyum dengan hati yang ikhlas juga kite diberi pahala...bukan susah untuk senyum tidak perlukan kerja keras pun.

senyum juga boleh berjangkit jika kite senyum pada seseorang secara tidak langsung dia akan senyum juga dan itu bermakna kita dah buat dia senyum dia dapat pahala kita juga dapat means senyum bukan saja dapat menceriakan orang lain tetapi juga kita memanjangkan sedekah:) bukankah itu lebih baikj dari bermasam muka. Kita tidak perlu kenal seseorang itu untuk senyum untuk umat Islam kita semua adalah saudara sesama Islam jadi tidak salah untuk kita saling senyum pada saudara yang lain. senyum juga dapat selesaikan masalah atau paling tidak pun dapat kurangkan sedikit beban kite dalam menghadapi masalah. jadi.....



SENYUMLAHHHHHHH =) =) =)

tengok bunga pown senyum ngee;D


senyum kambing ke senyum kucing ke xkisah asal ikhlas dalam senyum insyaAllah dapat pahale:)

kan comey senyum camtu hehehehe;D


salam senyum yang ceria dari saya :D
may Allah swt bless kamu semua:) amin....
wasalam.

No comments: