Shakleemate Sihat Semanis Apple Merah :)

Shakleemate Sihat Semanis Apple Merah :)

Kempen Jom Berhenti Merokok Bersama VIVIX SHAKLEE

Kempen Jom Berhenti Merokok Bersama VIVIX SHAKLEE
Click Gambar untuk Order :)
Ya Allah, aku berlindung kepadaMu dari rundungan sedih dan duka. Aku berlindung kepadaMu dari sifat lemah dan malas. Aku berlindung kepadaMu dari sifat pengecut dan kedekut. Aku berlindung kepadaMu dari beban hutang dan penindasan orang.

Tuesday 3 January 2012

ketenangan hati membawa kebahagiaan!^^

assalamualaikum semua:)


alhamdulillah syukur kehadrat ilahi semakin ramai yang berkunjung ke teratak yang tidak seberapa ini....terima kasih banyak dari diriku yang masih jahil tentang agama ini:) 

hari ini macam macam perkara jadi ada yang membuat saya rasa sedih, risau, gembira juga sakit. Bohong kalau saya cakap saya masih gembira bila berlaku semua itu...ada masa sy termenung menyalahkan diri dan berfikiran negatif tetapi sampai di suatu saat saya teringat untuk mengadu padanya...sy minta petunjuk dariNya,redha dan saya berharap agar mendung yang diberikan pada diri saya akan beri cahaya pada sy satu masa nanti insyaAllah..sy juga sedar walaupun ada perkara yang buat saya sedih tp saya sabar dan redha dengan ape yang terjadi then tiba tiba dapat sesuatu yang buat saya gembira:)....so ingatlah


 "ALLAH SWT YANG MERANCANG, KITA HANYA USAHA,TAWAKAL DAN 
BERSERAH KEPADANYA KERANA ALLAH SWT TELAH MERANCANG JALAN/KEHIDUPAN YANG TERBAEK UNTUK KITA TERPULANG KEPADA 
KITA UNTUK MENJALANI PERANCANGAN ALLAH SWT ITU DENGAN BAIK 
ATAU JIKA SALAH LANGKAH KAMU SENDIRI AKAN MEROSAKKAN 
JALAN HIDUP KAMU ITU"

"JIKA KAMU LALAI DENGAN NIKMAT YANG DIBERI JANGAN PERNAH 
SESEKALI KAMU SALAHKAN TAKDIR ALLAH SWT JIKA SUATU HARI KAMU 
HILANG SEMUA NIKMAT YANG TELAH KAMU DAPAT KERANA IANYA 
DATANG DARI TINDAKAN KAMU SENDIRI YANG HANYA TAHU 
MENERIMA DAN TIDAK TAHU BERSYUKUR!"

"MUNGKIN KAMU HIDUP BAHAGIA, BERKEMAMPUAN 
DAN SENANG LENANG TANPA ADA MASALAH YANG PERLU DIRUNSINGKAN 
TAPI INGAT KEMBALI ADAKAH SEMUA KEBAHAGIAN DAN KESENANGAN 
ITU DATANG DARI USAHA KAMU SENDIRI ATAU IANYA JATUH 
DARI LANGIT???? FIKIRKAN KEMBALI DAN JIKA IANYA 
DATANG DARI USAHA KAMU JANGAN LUPA BERSYUKUR DAN 
JIKA IANYA JATUH DARI LANGIT INGAT  YANG SEGALA 
NIKMAT ITULAH UJIAN BUATMU KERANA DIA INGIN 
MENGUJI SAMAADA KAMU MASIH INGAT UNTUK 
BERSYUKUR KEPADANYA"

=)

selalukah kita bersyukur atas segala nikmat kurniaanNya???
adakah Allah swt dihati kita tiap kali kita mendapat rezeki, sedih atau mendapat perkhabaran gembira???
adakah Allah swt yang kita cari jika ada masalah???
jika ya ALHAMDULILLAH:) 

jika tidak
ingatlah pada siapa yang akan menghitung amalan kita diakhirat nanti
tepuk dada tanya iman:)
sama sama kita muhasabah diri untuk malam ni:)
wallahualam, wasalam=)

No comments: